Renungan

Bila kau letih dan hilang semangat...Allah tahu betapa kau mencuba sedaya upaya...Bila tangisanmu berpanjangan dan hatimu kedukaan...Allah telah mengira titisan air matamu. Bila kau rasa ketinggalan dan masa meniggalkanmu...Allah setia disisimu.Bila kau telah mencuba segalanya tapi tidak tahu tujuan...Allah ada jalan penyelesaiannya.Bila tidak ada yang bererti buatmu keliru dan kecewa...Allah ada jawapannya.

Pengikut

Rabu, 29 September 2010

SERBA SEDIKIT TENTANG DIRIKU

Assalamualaikum...camna aku nak mulakan...Hmm...merenung kembali...berfikir sejenak...  Inilah dia  kisah tentang aku....Aku bekerja di ladang sawit,kerja aku mngutip  buah sawit  relai, kt tmpat  korang ada x  keje cam aku ni.Imbas kembali...sewaktu  mula2 aku keje dulu  ada la 2,3 org kawn2 yg dh keje sblum aku seolah x yakin aku akan bertahan...sehari dua ja..kerja macam aku ni  memang kalau orang  yg x kuat semangat x kn dapat  bertahan  punya...hehehe..ada sapa2 nak cuba x? maklumlah keje macam  aku ni  terlalu besar dugaan dan risikonya.kalau aku nak ctew semuanya takut ada yg nangis  lak... huhu.Ada  masa berhadapan  dengan  binatang  berbisa .contohnya... ular dan lipan...klau korang sanggup ke?Maklumlah  nama pun ladang kn...Kalau setakat  terkena  duri2 sawit..calar2 terkena  daun mempelas  itu dh menjadi   biasa bagi aku...tapi...alhamdulillah  selama setahun  lebih aku keje kira oklh...hati senang walau kadang terluka...biasalah 2 kan...hehe. kalau penat 2 biasalh kn.aku rasa kalau dok saja kat umh pun letih gak kn?Betul x?.Lagipun kalau aku dok  saja kt umh pun  sapa nak bagi aku duit....Lainlh korang ada suami..Huhu..ni dah lari topik ni...Sambung lik...aku sekarang cuma  fikirkan  soal rumah ja..aku sekarang tinggal dlm utan korang percaya  x?jangan  percaya aku tipu  ja...Hehe.  aku sebenarnya sekarang menumpang keluarga.kdng2..bukn kdng2 tapi selalu  aku bertanya  diriku  sendiri  soalan  yang sama ja...sampai bilakah aku harus  begini  begitu...hehehehe.Soalan yg seterusnya ????Tanya sama hati...jawapannya...RAHSIA...hahahahaha...Aku punya impian  aku punya  cita2 aku punya harapan  dan  berharap agar jadi kenyataan .Tapi adakah  impian  dan cita2 ku akan  tercapai?Wallahualam....Hidup kita ni  sebenarnya  sudah  di atur  oleh yang di atas...Kita cuma mampu berusaha dan lakukan yang  terbaik.selebihnya....seterusnya....tunggu..