Renungan

Bila kau letih dan hilang semangat...Allah tahu betapa kau mencuba sedaya upaya...Bila tangisanmu berpanjangan dan hatimu kedukaan...Allah telah mengira titisan air matamu. Bila kau rasa ketinggalan dan masa meniggalkanmu...Allah setia disisimu.Bila kau telah mencuba segalanya tapi tidak tahu tujuan...Allah ada jalan penyelesaiannya.Bila tidak ada yang bererti buatmu keliru dan kecewa...Allah ada jawapannya.

Pengikut

Jumaat, 1 Oktober 2010

MINAT ATAU TERPAKSA......

Salam untuk semua...kali ni aku nak berkongsi cerita  tentang minat..Keje apapun  yang kita lakukan andai tiada minat dan kesungguhan ianya x kan menjadi...Betul x.?Macamlah  cerita yang aku nak kongsi kali ni.Dulu2 aku x minat bidang jahitan aku belajar mcammana pun x pndai2 juga...masuk  telinga  kanan kluar telinga kiri...x masuk dlm hati...hehehe....Dh bape org guru jahitan aku..aku belajar pun sambil lewa ja...Acuh x acuh..tiada kesungguhan..Huhu..kesian kt aku kan..Hehehe...  Tapi....Jeng...Jeng...Jeng...intro ja lbih...Hinggalah tiba saat badai  datang melanda dalam hidupku...Huhu..Sedih ni..Aku terumbang ambing di tengah lautan tapi x de air...Hehehe...  tanpa hala tujuan...huhuhu...Pendekkan ctewlah...Sehinggalah  tiba  saat ini...Kira2 setahun yang lalu..Aku mula berjinak2  dengan jahitan walau hati x berapa minat  tapi waktu 2 aku x ada pilihan lain..Hek.Hendak x hendak ku teruskan jua...ku ketepikan rasa x minat 2..Aku mula belajar asas2 jahitan dari A-Z dengan sorang makcik kt tempaat aku ni...Aku kira kerjalah dengan makcik ni..Dia potong kain aku pula cantum sampai jadi baju...X kn jadi magic pula kn...pada mulanya memang lh susah sebab aku baru belajar  n campur ngan x minat...Hehehe.Masa berlalu dan terus berlalu tapi aku dok macam 2 gak...X de kemajuan  langsung..kutuk diri sendiri.Aku mula bosan dan berfikir sampai bila aku macam ni ja.Pelan2  aku mula  mngubah haluan hidupku.Aku mula beranikan diri yang selama ini takut...menerima tempahan  sendiri tanpa bergantung pada orang.Pendekkan ctew lagi...Masa berlalu hinggalah  bulan puasa baru ni rezeki aku  melimpah tapi blum la meruah lagi tapi aku bersyukur taw...Hehehe..Kerja yang aku x minat  satu ketika dulu kini mula menjadi sebahagian  dari  pendapatan  ku.Sekarang aku  masih lagi belajar memperbaiki jahitan aku.Moga2  aku  sukses  dalam bidang ni.Ok x? Oops..sebelum 2 satu lagi aku nak kongsi ngan korang..aku maju setapak lagi korang lak mungkin dah bertapak2..Hahaha..maksud aku..aku baru ja cuba2  belajar wt blong ni..So..Tolonglah support aku..Huhuhu..Cian kt aku...Hehehe.Tunggu lagiiii...

Tiada ulasan: